.: Anniversary :.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, March 19, 2012

Mati..


Bersediakah aku..
Menyaksikan kemalangan pagi tadi di depan mataku benar2 membuatkan aku menggigil..
Hakikat nyawa yang boleh diambil pada bila2 masa dan malaikat maut sebenarnya sedang memerhatikan kita saban waktu..hmm, membuatkan aku benar2 bersedih..
Aku bersedih mengenang dosa..mengenang kealpaanku sebagai hamba Allah..
Aku bersedih mengenang semua yang aku miliki sebenarnya hanyalah pinjaman semata2 daripadaNya..
Aku bersedih kerana aku bakal terpisah dari semua nikmat daripada Allah sedangkan aku belum benar2 mensyukurinya..aku alpa dengan nikmat duniawi yang bersifat sementara..aku lemah dalam mencari cahaya Ilahi..aku rebah selepas setiap kali aku bangkit mengenang penciptaku..dan aku sebenarnya masih bertatih dalam menghargai hidup selama 30 tahun aku di muka bumi ini..sedangkan usia itu cukup lama diberi sebagai dugaan dari Allah buat diriku..

Malangnya nasib aku kerana masih mengejar dunia sedangkan alam barzakh melambai2..memanggil aku pulang..

Ya Allah..tolonglah aku..teruskanlah sinari hidupku dengan ingatan2 penting yang datang secara sedar atau tidak sedarku..sesungguhnya peristiwa yang berlaku di hadapan mataku pada hari ini mungkin mengubahku..mungkin juga aku akan kembali lalai selepas berlalu hari demi hari di hadapanku..namun aku tahu hanya Kaulah yang bisa merubah haluan hidupku..supaya benar2 selaras dengan agamaMu yang telah Kau hadiahkan kepadaku semenjak aku dilahirkan..

Aku mungkin akan mati pada hari ini, esok atau hari2 akan datang..lalu izinkan aku menjadi penghuni SyurgaMu ya Ilahi..izinkan aku menghuninya bersama2 suamiku, anakku, ibubapaku..kakak dan adik2ku..dan seluruh umat Islam di muka bumi ini..aku memohon dengan sebesar harapan kepadaMu..selamatkanlah kami di dunia dan di akhirat..ameen ya Rabbal 'alamin...

No comments:

Post a Comment