.: Anniversary :.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, January 13, 2012

Terkilan..

Dalam kehidupan ini, haruskah kita mempunyai sikap tidak ambil kisah tentang sesuatu perkara? Kadangkala hanya kita yang berusaha memperbaiki keadaan sedangkan tidak diambil peduli oleh insan lain..Sebenarnya, semua perkara adalah senang jika disenangkan..dan menjadi sukar jika disukarkan..dan jika kita mula memilih untuk hidup dalam sesuatu keadaan, bergantunglah seteguhnya pada kekuatan diri kita..jika kita mahukan kesukaran untuk menduga nilai dalam diri kita, maka haruslah ditempuhi dengan sejuta kejerihan..

Lumrah yang berlaku pada hari ini..zaman ini, segala cerita dikongsi pada laman sosial hingga menyebabkan ramai orang mampu menilai bagaimana diri kita sebenarnya..jika pada blog peribadi seperti ini, mungkin kisah hidup kita cuma dibaca hanya oleh insan yang menganggap kita penting dalam hidupnya..semalam, aku sendiri sudah mengetahui tentang sesuatu perkara..tentang kehilangan yang sebenarnya tidak hilang..masih tidak hilang dan masih berada mungkin di sini..menemani dalam sepi..dan aku terharu akan setiap perbuatan diam yang mempunyai sejuta makna tersirat..walaupun tidak mungkin untuk ku gapai nikmat hadirnya di alam nyata...

Semakin aku menilai erti hidup..semakin sering aku mengalami kehilangan demi kehilangan seperti yang pernah aku nyatakan sebelum ini..cuma aku bukan individu yang terlalu ghairah membuka setiap percikan perasaan aku tentang apa yang mungkin tidak pembaca sekalian ketahui..kebahagiaan aku, mungkin hanya itu yang mahu kucanangkan seantero dunia..manakala dunia dukaku, biarlah aku sendiri yang menempuh perjalanannya...jika kedukaan itu membuat sarang penyakit dalam diriku, alhamdulillah mungkin itu bentuk hukuman untuk diriku..aku sepenuh rela menerimanya daripada Allah..

Buat masa ini, ketika blog ini kukarang, insan comel kesayanganku setia menemani..biar dirundung sejuta kesakitan kerana keadaan kesihatanku yang tidak menentu saat ini, aku akan terus kuat untuknya..aku memohon padamu Allah semoga puteriku akan menghargai cinta dan kasih sayangku sepanjang hidupnya sehingga aku menghembuskan nafas yang terakhir satu hari nanti..semoga aku akan mampu tersenyum ketika ajalku saat mengenang keikhlasan cinta yang pernahku hadiahkan kepada sekalian insan di dunia ini walaupun kehadiran aku kini mungkin tidak lagi dihargai..

1 comment: